Interview

Maak kennis met REX, een gloednieuwe telefonieoplossing

Zelfstandig telecomoperator VoipQ uit Gouda en softwareontwikkelaar Code Yellow uit Eindhoven hebben elkaar gevonden en een joint venture opgericht voor de ontwikkeling en marketing van de nieuwste en, naar eigen zeggen, de gebruiksvriendelijkste online telefonieoplossing in de markt: REX. Goof Midden, chief commercial officer bij VoipQ en Romain Hellebrekers, chief operations officer bij Code Yellow, geven ons een kijkje achter de schermen van de nieuwe joint venture, REX Territories.

“REX gaat zorgen voor een revolutie in telecomland”, zegt Midden. “Met REX kunnen bedrijven en organisaties hun telefoniesysteem en verkeer in slechts enkele minuten organiseren. Dat hebben we kunnen realiseren dankzij de jarenlange expertise van Code Yellow in het ontwikkelen van écht gebruiks vriendelijke software, in combinatie met de diepgaande kennis van online telefonie van VoipQ.” De eerste gesprekken tussen VoipQ en Code Yellow ontstonden tussen Goof Midden en René Cremers, één van de eigenaren van Code Yellow. Midden: “Code Yellow was al langer telefoniepartner van VoipQ. Ze zijn echt één van de betere dev-houses in Nederland, waarmee we graag sparren en brainstormen. We kwamen erachter dat ze al een voorganger van wat nu REX is, hadden gebouwd. Die basis is vervolgens verder uitgebouwd.”

Kop en schouders

Midden: “VoipQ is altijd een stabiele trunkpartner geweest met voldoende technische supportcapaciteit. Alleen qua hosting zaten we op een redelijk oud product dat we moesten vernieuwen om onze hosted-diensten op het gewenste niveau te brengen. Die vraag paste naadloos bij de wens van Code Yellow om de beschikbare ontwikkelcapaciteit zo optimaal mogelijk in te zetten voor de doorontwikkeling van REX.” Midden vervolgt: “De behoefte aan een plossing zoals REX bleek dusdanig groot – van mkb tot multinationals aan toe – dat we besloten om daar een aparte joint venture voor op te richten. REX steekt met name op het punt van gebruiksvriendelijkheid met kop en schouders boven de rest uit, waarvoor de credits grotendeels voor rekening van Code Yellow zijn”, aldus Midden.

‘Wij denken vanuit de eindgebruiker, efficiëntie en gebruiksgemak staan voorop’

Intermediair tussen techniek en gebruiker

“Er zijn natuurlijk andere platforms met uitgebreide functionaliteiten”, vertelt Midden. “Maar wij onderscheiden ons met ongeëvenaard gebruiksgemak, dat mag echt baanbrekend worden genoemd. Wij denken vanuit de eindgebruiker, de techniek komt daarna. Bij de meeste andere leveranciers is dat andersom. Als gebruiker kun je je eigen bereikbaarheid bepalen, tot aan een persoonlijk nummerplan toe, waarmee je ook je bedrijf beter bereikbaar kan maken. Heb je een businesscase voor bijvoorbeeld de integratie van je telefoniesysteem met Exact of Salesforce? Dan kunnen we dat binnen een week realiseren. Wij leveren échte integraties met je telefoonsysteem waarmee je efficiënter kunt werken en alles op één plek beschikbaar hebt. Er is geen enkele andere partij in de markt die dat ook zo snel kan.”

‘We werken nu met een kleine honderd partners vanuit VoipQ’

Partnerkanaal

“Ons resellerprogramma is in principe eenvoudig”, vervolgt Midden. “Binnenkomende leads worden verdeeld onder onze resellers. REX hanteert een vaste prijs per gebruiker, waarbij de oplossing continu wordt doorontwikkeld en verdiept op basis van de feedback van de resellers en eindgebruikers. Als er voor een bepaalde uitbreiding of aanpassing een grootste gemene deler is, dan schuift dat onderwerp vanzelf naar voren in de planning van de roadmap. De user-fee blijft gewoon hetzelfde, wij vragen niet voor iedere nieuwe module extra geld. We werken nu met een kleine honderd partners vanuit VoipQ, dat als operator voor het leveren van REX in de markt fungeert: de hosted resellers van VoipQ worden overgezet naar REX. Om resellers te informeren maken we gebruik van webinars. De feedback die we tot nu toe krijgen is vooral lovend over onze USP’s: de eenvoud en het gemak van REX.”

CONTACT
TALK REX
5617 BD EINDHOVEN
KVK: 63836750
+31 40 785 00 00
INFO@TALKREX.COM

Powered by

Doorschakeling

Bent u buiten kantoor en u wilt bereikbaar zijn?

Dat kan met Rex, met 1 klik op de knop worden alle inkomende gesprekken naar uw telefoon doorgeschakeld.
Geen moeilijke codes onthouden of een extra app moeten installeren om bereikbaar te kunnen zijn, Met Rex
kunt u dit automatisch doen door tijd slot of met een 1 klik op de status "weg van kantoor".


Here can be your custom HTML or Shortcode

This will close in 0 seconds

Anoniem

Er bestaat nog steeds de wens om het nummer af te schermen tijdens een gesprek,
bijvoorbeeld als zorgpersoneel naar een client moet bellen. In REX kun je snel
en met een druk op de knop anoniem naar buiten bellen.


This will close in 0 seconds

Time slot

Bij Rex snappen wij heel goed dat niet iedereen 24/7 beschrikbaar is, Maar u wilt ook zorgen dat de klant krijgt te horen wanneer u gesloten bent.
Time slot lost dit op, met Time slot kunt u de openings tijden invullen maar hoeft hoeft geen sluitings tijd te berekenen en in te voeren dat regelt Rex voor u.
Heeft u op vaste tijden pauze op een woensdag maar op de vrijdag andere tijd pauze? geen zorgen je vult 1 keer je pauzes in de Time slots kies voor welke dag en klaar, u hoeft
daar geen zorgen meer te maken. Bent u een dag vrij plan die ook in Time slot, dan zal op die dag of dagen je telefoon niet overgaan.


This will close in 0 seconds

IVR

Welkom toets 1 voor...

Wat handig zeg een Interactive Voice Response! In Rex kunt u zelf een IVR aanmaken zodat u de baas bent welke keuzes de klant kan maken.
Naast dat kunt het ook heel gemakkelijk de IVR aanpassen zonder dat u support hoeft te bellen voor hulp omdat het te ingewikkeld is.
dit Scheelt tijd en kosten waardoor u kunt bezig houden met uw bedrijf en zo min mogelijk gepuzzel met telefoons.


This will close in 0 seconds

Call group

Om gebruikers gezamenlijk telefonisch bereikbaar te maken worden ze onderverdeeld in Call Groups.
Dit is bijvoorbeeld handig voor een verkoop- of supportafdeling. Deze Call Groups zijn erg eenvoudig
aan te maken. Selecteer een nieuwe Call Group, geef hem een naam (bijvoorbeeld Verkoop) en selecteer
de gebruikers die je toe wilt voegen. Met drie simpele handelingen kun je dus in Talk REX
een Call Group toevoegen aan het Dial Plan.


This will close in 0 seconds

Dailplan

In een dialplan (belplan) regel jij de wegen van jouw inkomende belverkeer, bijvoorbeeld een welkomsttekst, een wachtrij of een keuzemenu. Alles wat je aan features voor jouw inkomende telefoontjes kunt bedenken komt hier samen.

Het was voor ons dus erg belangrijk om dit onderdeel van de telefooncentrale zo overzichtelijk en gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Daarom heb je nu het totale dialplan inzichtelijk op één enkele pagina!
Op die pagina heb je een legenda waarmee je dat dialplan kunt configureren. Dit configureren kan zowel door op de juiste plek de gewenste feature te selecteren of door middel van “drag and drop”. Elke feature die je plaatst in het dialplan heeft zijn eigen pop-up waarin je het onderdeel verder kunt bewerken, maar je intussen wel het overzicht blijft behouden.

Zoals je ziet is er gedacht vanuit de gebruiker, overzichtelijk en gemakkelijk. Hier is geen technische cursus voor nodig en je hebt binnen enkele momenten een heel dialplan klaar.


This will close in 0 seconds

Auto-provisioning

Om het de klant een stuk makkelijker te maken, hebben wij auto-provisioning
toegevoegd aan de features in Talk REX. Met enkele handelingen kan het toestel
worden verbonden, dit heeft als voordeel dat de toestellen niet allemaal handmatig
geconfigureerd hoeven te worden. Dit gebeurt live en op afstand zodat er geen specialist
op locatie hoeft te komen en de klant sneller geholpen is. Momenteel is dit werkend
met de veel gebruikte toestellen van Yealink en Gigaset. Meer merken volgen.


This will close in 0 seconds

WebRTC & CTI

Laat je meenemen in de wereld van het nieuwe communiceren.
Ontdek wat er nieuw is in REX met onze updates: CTI, WebRTC en een handige zoekbalk in het dashboard van REX.

REX is een online telefonie oplossing om telefonie op een eenvoudige en leukere manier af te handelen en in te richten. Zo belt de een graag met een headset vanaf zijn laptop en de ander is nog erg gehecht aan zijn bureautoestel.De CTI-client (Computer-Telefoon Integratie) zorgt ervoor dat je jouw vaste bureautoestel kunt aansturen vanuit jouw computer. De WebRTC, ook wel bekend als een softphone, maakt het mogelijk dat je direct vanaf jouw laptop kunt bellen zonder dat je een fysieke telefoon nodig hebt.
Om gebruikers efficiënter te kunnen laten werken, is het makkelijk als de beller een nummer of persoon vanaf zijn computer kan selecteren. Of dit nu een collega vanuit het REX Dashboard is of een nummer gevonden op een webpagina vanuit jouw browser. Een veelgebruikte term hiervoor is "click to dial".
Nu heeft het dashboard van REX ook een handige zoekbalk welke gekoppeld is aan een willekeurig telefoonboek, hiermee kun je eenvoudig de persoon die u wilt bereiken opzoeken en bellen.


This will close in 0 seconds

Status

Wil je snel kunnen zien of jouw collega bereikbaar is? In Talk REX kun je
heel eenvoudig een "user status" zien. Dit is live, dus zodra iemand zijn status
aanpast, is dit voor anderen direct zichtbaar. In het overzicht kun je bepaalde
collega's ook nog eens als favoriet bovenaan zetten, bijvoorbeeld voor de
collega's waar je het meest contact mee hebt.


This will close in 0 seconds

Dashboard

Wilt u een overzicht hebben van active gesprekken, terugbelverzoeken, gemiddelde gespreksduun in 1 oogopslag?
dat kan met de dashboard van REX!

U kiest zelf wat op de dashboard te zien is, dat betekend dat iedereen een unieke dashboard heeft die aangepast is naar ieder z'n wens.
Het aanpassen gaat zoals elke onderdeel in Rex heel makkelijk en overzichtelijk zodat u bijvoorbeeld elke dag een nieuwe dashboard hebt.


This will close in 0 seconds

Voicemail

Voicemail afluisteren, instellen... al die codes of een hele stappenplan die u moet ondernemen om te activeren of af te luisteren is verleden tijd met Rex!

Voicemail instellen doet u doormiddel van een drag en drop functie in het belplan, bent u gesloten, kunt u niet opnemen of bent u met lunch dan kunt u voicemail voor inzetten.
Zo zorgt u er voor dat de klant zijn verhaal kan doen en u heel eenvoudig in de belgeschiedenis terug kan luisteren.
Heeft u de voicemail beluistert kan u gelijk met 1 knop de klant terug bellen.


This will close in 0 seconds

"Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden"

Call Recording is voor een callcenter omgeving onmisbaar, maar het is ook erg handig bij een geschil of
een telefonische overeenkomst. In Talk REX kun je erg eenvoudig aangeven of gesprekken moeten worden opgenomen.
Dit kan gelden voor alle gebruikers in de telefonieomgeving of bijvoorbeeld enkel dat ene belangrijke telefoontje,
zowel inkomende als uitgaande gesprekken en ook hier worden geen extra kosten voor gerekend (fair use policy).


This will close in 0 seconds

Queue

"Er zijn nog 3 wachtenden voor u"

Een Call Queue is tegenwoordig een standaard mogelijkheid in de telefooncentrale.
Logisch ook, aangezien elk bedrijf een optimale bereikbaarheid wil hebben en de belle
gewoon in de wachtrij aan de lijn kan blijven tot hij geholpen wordt zonder dat de
verbinding wordt verbroken omdat alle medewerkers in gesprek zijn.
In Talk REX is deze feature uiteraard aanwezig en op een eenvoudige manier te configureren.
Net als bij de Call Groups zijn gebruikers eenvoudig te selecteren in de Call Queue. Verder
heb je in een overzicht de rest van jou mogelijkheden in kaart, denk hierbij aan wachtmuziek.
En hierna is deze Queue toe te voegen aan het Dialplan.


This will close in 0 seconds

BLF


Wilt u uw collega bellen? dan zou u meestal gewoon bellen vervolgens komt u achter dat uw collega niet opneemt dat kan frustratie opwekenen u had de tijd beter kunnen besteden dan wachten aan de telefoon.
Rex lost dit probleem allemaal op met de Busy Lamp Field afgekort BLF, zo kunt u in 1 oogopslag zien of uw collega in gesprek of wordt gebeld door iemand anders.
de sneltoets is groen als uw collega beschrikbaar is en rood als die niet beschrikbaar is, zo simpel en duidelijk hoort het te zijn.

This will close in 0 seconds